Сьогодні статеву неоднаковість ніхто не стане спростовувати.
Вона має як біологічну, так і соціальну основу, щопроявляється у особливостях будови тіла,
мозку, обличчя, фізіологічних та психічних ознаків.На сьогоднішній день було проведено величезну
кількість наукових досліджень та зроблено багато цікавих та корисних
відкриттів. Ними широко користуються уважні та чемні батьки.Процес виховання і навчання хлопчиків та
дівчат проходить неоднаково. Але нажаль
ця тема якось дуже повільно проникає у сучасну педагогіку, хоча її знання
можуть статися в допомозі кожному
вчителю.
Почнемо знайомство із «нашими різницям» з прямих фактів:
ØМозок чоловіка у
середньому важить на 200 грамів більше за жіночий. Однак це не ніяк не впливає
на рівень інтелекту.
ØСерце здорового
чоловіка б’ється повільніше – приблизно 65 ударів за хвилину, у (жінки близько
72)
ØЧоловіки гірше
піддаються гіпнозу та навіюванню.
ØПсихічний дискомфорт
жінки відчувають вдвоє частіше. Однак жінки легше переносять стрес.
ØУ жінок швидше протикає
обмін речовин
ØБесоніцей страждає 60 %
жінок і 40% чоловіків.
ØКожа жінки у 10 разів
чуттєвій чоловіків.
ØЧоловіки краще
координують дії та орієнтуються у просторі (саме це дозволяє ім. бути кращими
водіями)
ØЖінки швидше тана довше запам’ятовують, легше оволодівають
інформацією, лікують та швидше розмовляють.
ØУ чоловіків вищі
математичні та технічні здібності (цеголовна
причина професійного вибору)
Таким чином,
виявляється що жінки перевершують чоловіків у вербальних здібностях, а чоловіки
сильніше у візуально-простірних здібностях. Тому сучасному вчителю буде
корисним пам’ятати, що:
Особливу
увагу надавайте вихованню хлопців. Так повелося,
що більших успіхів у шкільномунавчанні
досягають дівчата, завдяки їх більшій працездатності та відповідальності. Тому
дівчата знаходять задавільнення своїх потреб та здібностей саме в школі. А
хлопцям частіше трапляється шукати шляхи самореалізації за межами школи.
Частіше це спортивні захоплення. Однак, слід пам’ятати, що дівчата краще
орієнтуються у ситуації та легше змінюють свої захоплення, друзів, частіше
працюють над характером. Тому у післяшкільному житті невпевнена, сором’язлива
дівчина, може стати досить цікавою, активною людиною. Але з хлопцем справи обстоять зовсім інакше.
Дуже часто трапляється
так, що слабкі риси хлопця переходять у зріле життя. Таким чином надійні,
дружелюбні, здібні діти зберігають ці риси й у 45 років, а невпевнені, скромні,
самокритичні хлопці стають такими ж неактивними та залежними чоловіками, які
часто ведуть самотнє життя. Але
деякі чоловіки напроти, сильно змінюються з часом.Іноді трапляється й так,що тіхлопці які вели бурне життя, полюбляли ризикувати, порушували дисципліну,стаютьспокійними, витриманими чоловіками. Нажаль такі зміни трапляються не
часто.
Тому якщо вчитель
приложить деякі зусилля та навчиться використовувати знання о статевих
особливостях на практиці, це не тільки зробить його урок цікавим та доступним
для всіх учнів, а й дуже корисне впливатимена виховання підростаючого покоління.