Четверг, 02.05.2024, 17:52Главная | Регистрация | Вход

Форма входа

Поиск

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Каталог статей
Главная » Статьи » Психология для учителя » Успешный урок

Як зробити урок успішним?


Домашнє завдання

Домашнє завдання – це одна з форм індивідуальної учбової діяльності школяра. Воно виконується без безпосереднього контролю з боку вчителя та буває різних видів.

Домашнє завдання має більше виховного впливу, ніж це здається на перший погляд. При правильній організації роботи у дітей (особливо в початковій школі) відпрацьовуються навики самостійного мислення, вміння контролювати себе, виховується відповідальне відношення до своїх обов’язків.

Але спочатку давайте спробуємо вияснити: з якими ж проблемами зустрічаються діти при виконанні домашнього завдання?

·       Учень не знає або забув що задано на дім

·       Учень не знає з чого розпочати виконання роботи

·       Учень нервує з приводу того що домашня робота займає безліч часу.

·       Учень робить роботу не повністю, або з помилками.

Якщо замислитися, то кожна  з цих проблем має свої причини:

·       Учень не записав завдання в щоденник. Це може статися з різних причин. Можливо дитина дуже повільна, незібрана або досить неуважна.

·       Можливо вчитель не дуже добре пояснив суть, послідовність та методи виконання завдання

·       Завдання було занадто важким для учня

Так яким же має бути домашнє завдання щоб сучасний учень не втратив бажання його виконувати з цікавістю? Спробуємо відкрити декілька таємниць:

Пам’ятка виконання домашнього завдання

Якщо ви прагнете бачити своїх учнів більш готовими до уроку, створить «пам’ятку виконання домашнього завдання».                                                                                

Кожен предмет має своє планування, кожен урок також  має план проведення. Так само й домашня робота, вона також має свої цілі, етапи та завдання.  Спробуйте сформулювати цей «план підготовки домашнього завдання» для учнів.  Звісно, для кожного предмету прийдеться створювати  свій «план підготовки», але декілька загальних пунктів можна виділити:

Ø    Уважно прочитайте вголос заданий параграф (текст)

Ø    Створить розвернутий план відповіді, на нього ви завжди зможете опертися в класі.

Ø    Дайте письмову відповідь на додаткові завдання після тексту, навіть якщо завдання було тільки усним. Це станеться вам в нагоді при відповіді.

Ø    Спробуйте знайти додаткову інформацію за даною темою. Ваша розгорнена відповідь обов’язково призведе враження

Ø      Зробіть та проговорить висновки.

Корисними будуть також пам’ятки для виконання певних видів робіт. Окрема пам’ятка для читання, переказів, вивчення віршів, рішення окремих задач та прикладів. Такими структурами учні дуже швидко навчаться користуватися та застосовувати їх у інших видах роботи, більш ретельно зможуть підготувати домашнє завдання, не витрачаючи безліч часу.

 

Групові домашні завдання.

Розподілить клас на маленькі групи 5 – 6 учнів. Але при цьому замислюйтесь над тим, як саме ви бажаєте розподілити учнів: за бажанням, за однаковим рівнем встигає мості чи  здібностей, або зробити спільні групи?      

Кожен з цих видів розподілу,  має свої переваги й недоліки. Наприклад:

Ø    якщо групи будуть утворюватися за власним бажанням,  це принесе одним дітям радість спільної праці, а іншим, тим кого ніхто не обрав (такі обов’язково з’являться) - образу та ще один «доказ» свої нікчемності.    

Ø    Якщо ви вирішали зробити спільні групи, подумайте, як будуть себе почивати слабкі діти? І чи будуть вони взагалі щось робити, якщо група й без них впорається?     

Ø    Якщо ви віддали перевагу групам з приблизно однаковим рівнем успішності або групам із спільними здібностями,  то можливо отримаєте більші результати. Але такий розподіл має свої особливості: кожна із створених вами груп повинна отримати індивідуальне завдання, відповідно до рівня знань, або здібностей.                                                             Тобто: одна група може малювати плакат, друга -  готувати цікаві завдання, третя - робити цікаве повідомлення.  Головне, що  у таких групах кожен учень буде почуватися «на своєму місці» і кожній дитині знайдеться робота.

Парні домашні завдання

Це завдання, які вчать дитину працювати разом. Саме такі завдання привчають дітей до відповідальності не тільки за себе, а й за «напарника», вчать дитину спілкуватися, відстоювати свою думку та знаходити спільне рішення. 

Індивідуальні домашні завдання

Домашні завдання залишаються необхідними в роботі кожного вчителя.  Учень у навчанні завжди поступово повинен долати труднощі. Тільки у труднощах розвивається необхідні вміння та навички для їх вирішення. Тому задача вчителя змогти визначити цю «планку» труднощів для кожного учня. Але замислитесь над тим, чи кожен учень зможе самостійно зробити задану на дім роботу? Звісно що ні. Багато дітей, тільки поглянув на завдання  вирішують взагалі не пробувати виконати його.  Тому, для того щоб процес навчання зробити більш успішним та цікавим, як для сильних, так і для слабких учнів, спробуйте використати індивідуальні домашні завдання:

Це може бути: завдання на вибір. Наприклад: Твір-роздум  або вправа або стінгазета. Презентація тощо.  Таким чином кожен учень має можливість обрати той вид роботи, який йому ближче.

Картки-завдання. Картки розробляються окремо для слабких, середніх та сильних учнів.

Необов’язкові самостійні завдання, які добровільно обирають учні  для позакласній роботі (наприклад на тиждень).

 

Налагодить між предметні зв’язки.

Між предметний зв’язок – один з найважливіших принцип освіти в сучасній школі.  Такий зв’язок активує пізнавальну сферу учнів, сприяє замисленню, синтезу, засвоєнню та узагальненню знань із різних предметів.  Математика дуже тісно переплітається із фізикою, хімією, історією. Фізику можна з легкістю зв’язати з музикою, хімією, літературою, кресленням. Якщо уважно подивиться, то усі предмети мають значно більше спільного, ніж це здається. До того використовуючи цей прийом ми розвиваємо творче мислення учнів, формуємо їх пізнавальну активність, самостійну зацікавленість до знання.  Звісно використовувати цей прийом дуже важко.    Для цього вчитель повинен:                                                                                                                                                       

Ø    сам зрозуміти необхідність використання між предметних зв’язків.                .                                                           

Ø    Відібрати та представити у потрібному вигляді необхідні знання з інших предметів.                                                                                                                                                                                 

Ø    Перенести їх у нову ситуацію, сопоставити  із структурою уроку.   
 

Поєднуйте теорію з практикою

Нажаль дуже часто можна почути від учнів фрази типа: «На що мені та математика?! Де вона може згодиться?» . Діти не знають де і як використати свої знання.  І, напевно, це наше з вами упущення.  Діти також не розуміють за для чого вивчати формули, рішати приклади. Головна задача сучасного вчителя не просто надати знання, а навчить дітей здобувати їх самостійно, а перше що для цього потрібно зробити, це зацікавити їх.  Учні повинні зрозуміти, що теоретичні знання існують не заради самої науки, а  для розвитку цивілізації, покращення життя                                                                                                                  

Розробляйте індивідуальні завдання

Цілком зрозуміло, що в кожнім класі є «сильні» та «слабкі» учні.   Звісно, кожен вчитель намагається зробити все, щоб донести та роз’яснити тему всім учням. Але саме «слабкі»  віднімають львину долю загального часу і нікуди від цього не дінешся.  Так як же построїти свій урок так, щоб вистачило часу для розуміння «слабким» учням і було цікаво «сильним»? Це питання досить многогранне, але спробуємо почати саме з індивідуальних завдань.                                                                                                                                                               

Ø     Розробка опорних карток, схем.  Такі картки допоможуть в роботі кожного учня.   Якщо ви викладаєте предмет гуманітарного циклу або в початковій школі, спробуйте надати волю фантазії і зробити цей опорний конспект «щоденником» або скринькою таємниць.                                                                                                                                             

Ø     Розробляйте індивідуальні картки-завдання різні по важкості та структурі. Таким чином ви залучите до роботи весь клас.  На такій картці може й бути додаткове завдання на кращий бал. Розробка таких завдань, звісно потребує часу, але саме вони допоможуть кожному учню відчути власні сили у розв’язанні прикладів, або задач.

Ø     Віддавайте перевагу індивідуальним домашнім завданням. (див. домашні завдання)

 

Категория: Успешный урок | Добавил: Welcome (20.08.2009) | Автор: Анна Александровна Ерофеева
Просмотров: 2528 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2024 | Конструктор сайтов - uCoz