Мета: поглиблене усвідомлення поняття «здоров’я»,
його багатогранності, необхідності турботи про
нього;
формування внутрішньої позиції щодо свого здоров’я на основі позитивних перспективних
мотивів; розширення знань про негативний
вплив шкідливих звичок; розвиток самостійного,
творчого мислення; виховання поваги один
до одного.
Вправа «Мій колір» 5хв.
Мета: створити сприятливу атмосферу. Діти по черзі
представляються олівцями і говорять про те, якого вони зараз кольору.
Мозковий штурм «Здоров’я – це…» 7 хв.
Мета: активізація мислення, залучення до спільної розумової діяльності,
усвідомлення поняття «здоров’я», необхідність турботи про нього.
-Кажіть
усе, з чим асоціюється слово «здоров’я», «здоровий спосіб життя», не критикуйте, розширюйте почуте.
Після мозкового
штурму психолог дає визначення поняття «здоров’я»
Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і
соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад.
Вправа «Працюємо в групах» 10 хв.
А тепер подумайте
і оберіть, хто вам близький по духу: італійці, англійці, французи або українці.
(розподілна 4 групи)
Обговорення (завдання на картках)
-Для
чого нам потрібне здоров’я?
-Що
заважає людям бути здоровими?
-Що
шкодить здоров’ю?
-Від
кого або від чого залежить стан нашого здоров’я?
Отже, ми побачили, що здоров’я є дуже важливим для людини, воно залежить від багатьох факторів. Але
багато чого шкодить здоров’ю.
Люди знають, що це шкідливо, але і далі псують своє здоров’я.
Давайте проведемо експеримент.
Піднесіть, будь ласка, руки ті , хто знає, що куріння
шкідливе для здоров’я.
Добре, а тепер – ті, хто вірить, що
про шкоду куріння зараз знають і дорослі, і діти.
Піднесіть руки ті, у кого знайомі,
сусіди, рідні курять. То що ж відбувається? Давайте разом
зробимо висновок.
Вправа «Чому люди курять?» 10 хв.
Мета: З’ясувати причини
поширення паління.
А зараз ви у своїх групах обговорите
причини поширення паління. Потім кожна група по черзі висловлюватиме свою думку,
і ми разом заповнимо схему 1.
Схема 1.
тиск
зтоваришів
цікавостісоціальне
оточення
приклад
відомихЧомуреклама
людейлюди
курять?
щоб
знімаєвідчути
себе
стресдорослим
моднопростіше
познайомитися
Вправа «Наслідки куріння»
Мета: з’ясувати основні
наслідки згубного впливу куріння
Обговорення у
групах і заповнення схеми 2.
Схема 2.
Рак
порожнини
рота
Рак
легенів
Випадання
зубів
Пожовтіння
нігтів,
зубів
Виникнення
зморщок
Неприємний
запах з рота
Виразка шлунку
НАСЛІДКИ
КУРІННЯ
Подразнення
очей
Підвищення
кров’яного
тиску
Хронічний
бронхіт
Захворювання
судин
Захворювання
серця
Вправа «Скажи «ні» у ситуації тютюнової або
наркотичної провокації.
Програвання ситуацій.
٭
Дякую. Я скористаюся цим, тільки-но в цьому буде потреба.
٭
Я більше цього не потребую. Мені це не потрібно
٭
Не схоже, щоб мені від цього стало краще.
٭
Я не в настрої, тому не хочу цього пробувати.
٭
Ні, я не хочу неприємностей.
٭
Коли мені це стане дуже потрібно, я дам про це знати.
٭
Мої батьки попередили мене, що вони мене вб’ють.
٭
Коли-небудь іншим разом.
٭
Ця гидота не для мене.
٭
Ні, дякую.
٭
Мене «посадять на мілину», якщо дізнаються, що я курю.
٭
Ні, дякую, в мене вистачає неприємностей.
٭
Ні, дякую, в мене бувають алергічні реакції.
٭
Я – за вітаміни.
٭
Ні, я вже пробував і мені не сподобалося.
٭
Я хочу бути здоровим.
Вправа «Скріпка»
Мета: усвідомлення впливу шкідливих звичок на наше здоров’я.
Учням роздають по одній скрипці, пропонуючи її розігнути і скласти в якусь
фігурку. Потім просять скласти у початкову форму. Звичайно, зробити це нікому
не вдається.
-Отож,
уявимо, що наше здоров’я – це
скріпка. Ми робимо з ним все, що завгодно, а саме: куримо, вживаємо спиртні
напої, починаємо раннє статеве життя, при цьому не захищаючи себе. Потім ми
хочемо бути здоровими, але це вже неможливо так само, як повернути цю скрипку у
початкову форму.
Якщо ваше здоров’я ( фізичне, духовне і соціальне)буде у в порядку,
ви зможете реалізувати
всі ваші бажання. Чого я вам і бажаю.