Пятница, 29.03.2024, 14:29Главная | Регистрация | Вход

Форма входа

Поиск

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Каталог статей
Главная » Статьи » Психология для учителя » Успешный урок

Психологічні поради вчителю частина2

Врахування  вікових особливостей.

5 клас

У 10-12 років починається процес активізації різноманітних здібностей  дитини. Також це час пробудження творчої активності, коли учні записуються у гуртки, клуби, спортивні секції. Тому слід надати увагу дітям у можливості вибору. А для цього: ознайомте учнів із шкільними гуртками та клубами, запрошуйте на класні години представників міських гуртків та секцій. Розкривайте дитячі здібності та схильності.

У цей період діти активно споживають інформацію, намагаються отримати власний досвід у різних видах діяльності. Слід відзначити, що чим більший буде досвід такого самопізнання, чим краще діти розуміють свої здібності та недоліки, тим їм легше буде обрати майбутню професію.  Тому сприяйте дитячій участі в учнівському самоврядуванні та класному житті.

Саме у 12 років у людській природі прокидається самосвідомість, народжується особистість. Духовний розвиток у цей вік стає більш свідомим та глибоким, тому, на ряду з уроками етики у вихованні вам допоможуть і класні години на теми самопізнання, дружності, взаємоповаги.  

Дитина починає усвідомлювати відповідальність за себе, а також за близьких людей. Вчиться спілкуватися та встановлює перші справжні дружні стосунки. У цей час дуже корисними буде використання групових форм та методів роботи, колективна діяльність.

6  клас

К шостому класу учні вже мають необхідний життєвий досвід навчання в початковій та середній школі, знання накопичені за ці роки починають перетворюватися в уміння та навички.

Діти вже повністю адаптовані до навчання у середній школі, саме тому впродовж цих років розвивається класна ієрархія. В шостім класі починає знижуватися інтерес до навчання. Продовжують існувати проблеми з дисципліною.  Виникає бажання виділитися, бути особливим. Це викликає збільшену агресивність, яка в свою чергу впливає на відносини з батьками та вчителями.

Виникає питання: «І що ми можемо зробити?».

Перш за все впродовж всього шостого класу необхідно тісно спілкуватися із батьками, залучати шкільного психолога, організовувати спільні проекти «Учні-батьки-вчителі». А також доложити зусиль до створення чіткого розпорядку дня для дітей. Саме в цьому віці необхідні заняття у спортивних секціях, участі у самоврядуванні, та гуртках за інтересами. Нові підходи до навчання, нестандартні форми, методи та прийоми роботи – ось що потрібно вам для перемоги!

У кінці шостого класу підліток починає цінувати себе за  те, що йому вдається вчитеся так, як того потребує суспільство, а ще більше за те, що він може навчатися самостійно, окремо від шкільної програми. В цей час створюються захоплення, хобі, виникають важливі, цікаві теми. Таке захоплення може існувати окремо від оцінок. Тобто може здаватися, що дитину зовсім не цікавить навчання, але це не так. Насправді може зникнути інтерес до шкільного навчання. Це трапляється тоді, коли учень самостійно починає  здобувати більше знаній ніж на уроці; або дитина розчарувалася у вчителі; або учень  має досить напружені відносини із класом.

Особливості цього віку чітко зображені у афоризмі «Школа – це місто, де шліфують цеглини та стирають діаманти».  Нажаль, у багатьох випадках це саме так. Але, якщо ми з вами спробуємо надати збільшену увагу учням, особливо шостого класу, то допоможемо дітям відразу рухатися в потрібному напрямку, викликаючи інтерес до навчання.    

7 клас

З сьомого класу самою важливою для дитини являється думка ровесників, однокласників. Для цього віку дуже важливо «бути, як всі», тобто мати такі ж дорогі речі, стильний одяг, сучасний мобільний… Дитячі хвилювання з цього приводу можуть розвити самий справжній комплекс, а то й групу комплексів. Тому задача вчителя у роботі з дітьми цього віку - піднести духовні цінності, збирати речі для інтернатів та дитячих домів, а ще краще разом з дітьми самим завести цю допомогу.

В 7-8 класах дітям дуже часто здається, що вчителі та батьки несправедливо ставляться до них, «неправильно» оцінюють їх самих та їх знання. Таке ставлення може сприяти виникненню комплексу «шукателя правди». З згодом така риса  може бути причиною неуспішності в навчанні, роботі, створенні сімї. Тому дуже важливо, щоб вчитель кожну оцінку обґрунтував та пояснив.

8 клас

Особливістю цього віку є збільшена увага до протилежної статі, бажання та постійне демонстрування самостійності та незалежності. У дівчат починає виявлятися схильність експериментувати із зовнішністю та захопленнями. У хлопців починає набирати силу бажання ризикувати, займатися небезпечними видами спорту.  В цьому віці як ніколи цінується свобода. Тому на уроках вам допоможе прийом «свобідного вибору» домашнього завдання, виду діяльності ... Головне, щоб було з чого обирати.

Причина такої поведінки бажання самопізнання та самовизнання. Тому психологічні тренінги з адекватної самооцінки просто необхідні в цьому віці. Незайвим будуть і зустрічі з відомими у місті людьми, як в управлінні так і у спорті. На класних годинах слід надати увагу статтєвому вихованню. 

9 - 11клас

В цьому віці суттєво змінюється самооцінка, формується почуття відповідальності, розвивається світосприйняття.  Тому важливе стає толерантне відношення, уважне та поважне ставлення.

Підліток намагається відкрити та втримати свою індивідуальність, а також бути часткою якоїсь групи (компанії). Учень починає встановлювати для себе свої власні принципи,  закони. Тому вчителям слід надати збільшену увагу духовному та культурному вихованню. Діти в цьому віці  часто складають вірші, пишуть твори-оповідання, малюють (іноді й на стінах).  Але біда в тому, що сучасні підлітки вирішують робити це в таємниці. Тому якщо ви запросите письменників, художників та музикантів міста, то будете приємно вражені новими відкриттями серед своїх учнів.

Старший шкільний вік – період громадянського та патріотичного ставлення особистості.

Учні старших класів часто знаходять себе у громадсько-активних справах (у самоврядуванні): випускають шкільну газету,  влаштовують свята, беруть участь у міських змаганнях та акціях.

 Але як би дивно це не було - підліток боїться змін. Саме в цей вік трапляються фізичні «перетворення», а оскільки зовнішність має дуже велике значення в цьому віці, то виникає страх стати некрасивим, незграбним. Поряд з цим часто виникає страх бути самотнім. Саме він штовхає підлітків до сексуальних контактів. Тому психологічні тренінги і класні години зможуть допомогти учням 9-11 класів правильно зрозуміти та прийняти себе.

До кінця одинадцятого класу учень повинен бути повністю здоровою особистістю, мати достатні знання, вміння, навички та досвід для самостійного дорослого життя.


Категория: Успешный урок | Добавил: Welcome (20.08.2009) | Автор: Анна Александровна Ерофеева
Просмотров: 2354 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 4.0/1 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2024 | Конструктор сайтов - uCoz